Home  /  Case Studies  /  VIAVAC Polska

Autorski system B2B

Pełna automatyzacja procesów wewnątrz organizacji i obsługi klienta

KLIENT: VIAVAC Polska

Wyłączny dystrybutor w kraju holenderskich podnośników próżniowych służących do montażu płyt warstwowych, blachy trapezowej oraz szkła. Firma zajmuje się wynajmem, sprzedażą oraz serwisem maszyn na terenie całej Polski. Oddziały firmy zlokalizowane są w kilku miejscach i podzielone według wewnętrznego podziału na: sprzedaż (biura handlowe), magazyn i serwis (województwo wielkopolskie) oraz centrum dystrybucyjne i serwis (województwo mazowieckie).

PROBLEM:

W firmie zauważono dwa

Potrzeba

Wdrożenie rozwiązania, które w znaczny sposób zautomatyzuje czasochłonne i powtarzalne procesy obsługi klienta. Realna potrzeba zaprogramowania systemu, który zrealizuje obsługę wynajmu i sprzedaży maszyn (konfiguracja maszyny, rezerwacja maszyny, ofertowanie, zawieranie umowy ramowej, zamówienie maszyny, rozliczenie wynajmu i sprzedaży maszyny w ramach automatycznego wystawiania faktur kontrahentowi oraz rozliczania kaucji).

Opis rozwiązania

Zaprojektowanie i zaprogramowanie dla klienta (firmy VIAVAC Polska) autorskiego systemu B2B, którego zadaniem jest przede wszystkim automatyzacja procesów wewnętrznych i zewnętrznych w organizacji. W pierwszej kolejności klient dostarczył zespołowi iDMK dokumentację. Jej treść opisywała występujące w firmie problemy, potrzeby oraz funkcjonalności, których obecność (ze względu na specyfikę branży i działalności) była niezbędna. W rezultacie powstał dedykowany system składający się z panelu pracownika oraz klienta firmy.

Klient w pierwszym kroku rejestruje się w systemie B2B poprzez podanie numeru NIP – wszystkie dane pobierane są automatycznie z GUS’u. Po zalogowaniu się na swój profil opisuje swoje potrzeby, tzn. jakiej maszyny potrzebuje, do jakich prac, szacuje okres wykonywanych robót oraz określa parametry techniczne materiałów (rodzaj, grubość, wagę), które mają zostać zamontowane z wykorzystaniem podnośników próżniowych VIAVAC. System na tej podstawie proponuje klientowi optymalną konfigurację maszyny z wykorzystaniem odpowiednich przyssawek. Program automatycznie generuje umowę ramową na podstawie uprzednio wprowadzonych danych oraz wysyła ją mailowo do klienta. Wraz z umową generowane są zlecenia. Po wybraniu odpowiadającego zapotrzebowaniu, klient akceptuje niniejsze z poziomu swojego panelu. Zamówienia określają szczegółowo warunki terminowe oraz handlowe wynajmu/sprzedaży maszyny. W kroku kolejnym system automatycznie generuje oraz wysyła zlecenie kurierskie na transport urządzenia z magazynu VIAVAC bezpośrednio do klienta oraz generuje zlecenie do działu magazynu i serwisu. System przystosowany jest do obsługi poprzez urządzenia mobilne, co w znacznym stopniu ułatwia pracę doradcom technicznym oraz serwisantom. Po spakowaniu urządzenia oraz wypełnieniu listy kontrolnej podnośnika, maszyna oraz stan magazynowy części zostają zablokowane, a po wysłaniu urządzenie otrzymuje status „wysłane”.

Klient sygnalizuje zakończenie wynajmu z poziomu panelu klienta, co skutkuje rozliczoną kaucją, wystawioną i wysłaną fakturą do kontrahenta oraz zleceniem do firmy kurierskiej po odbiór maszyny. Po powrocie do firmy urządzenie sprawdzane jest przez obsługę serwisową, wypełniona zostają ponownie lista kontrolna oraz nadany maszynie zostaje odpowiedni status (np. awaria, serwis, gotowa do wynajmu).

System B2B posiada również zaimplementowany program lojalnościowy, możliwość wystawiania faktur cyklicznych w przypadku wynajmów długoterminowych, nadawania uprawnień użytkownikom, generowania raportów sprzedażowych oraz rozliczania stanów magazynowych.

Rezultat

  1. 1)    sprawna obsługa procesu sprzedażowego (lub wynajmu) od pierwszego kontaktu klienta z działem handlowym aż po rozliczenie kaucji i wystawienie faktury;
  2. 2)   automatyczna wymiana informacji pomiędzy działem handlowym a magazynem i serwisem;
  3. 3)   minimalizacja pomyłek powstałych wskutek błędów ludzkich;
  4. 4)   znaczna oszczędność czasu;
  5. 5)   redukcja kosztów;
  6. 6)   wyższa jakość danych;
  7. 7)   więcej czasu na skupianie się na pozyskiwaniu nowych klientów;
  8. 8)   wzrost sprzedaży.

Technologia

Aplikacja webowa napisana w języku PHP korzystająca z frameworka Symfony oraz posiadająca integrację z programem InsERTSubiektGT za pomocą Sfery. System utrzymywany jest na platformie Linux. Model architektury wykorzystuje otwarte standardy Apache oraz MySQL.

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą z iDMK zadzwoń do nas, napisz lub skorzystaj z formularza poniżej. Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej i pomóc Twojej firmie.

    Wysyłając wiadomość zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych przez IDMK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (ul. Przemysłowa 2, 64-200 Wolsztyn), w celu marketingowym. Podanie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Mam prawo wycofania zgody w dowolnym momencie. Dane osobowe będą przetwarzane do ew. odwołania zgody, a po takim odwołaniu, przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących administratorowi danych i w stosunku do niego. Mam prawo żądania od administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    marker-icon

    iDMK Sp. z o.o.
    ul. Przemysłowa 2
    64-200 Wolsztyn